Friday, June 24, 2011

RM5500 !


brita semasa. Shazryl didenda RM3,000, Shuib RM1,500, Rahim RM1,000

sikit sangat denda nak dibanding dengan apa yang diorang dah buat. nak2 nilai pengajaran yang boleh diambik orang ramai. macam nak bagitau orang ramai itu jenayah kecik, sape2 rasa nak buat, usah takut, jumlah mampu bayar pun. biasalah undang2 dunia, pulak ko buat against opposition.

aku ada terbaca artikel keadilandaily.

Ustaz Shamsul Bercerita-Rahim Tamby Chik Solat sunat satu rakaat.

KUALA LUMPUR: Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik melakukan solat solat satu rakaat sahaja sebelum upacara sumpah laknat berlangsung di Masjid Amru Al As Bandar Baru Sentul.

“Saya hairan, Rahim Thamby Chik apabila datang semua buat solat sunat, jam 4.15 petang. Asar tak masuk lagi tak apalah. Mungkin solat tahiyatul masjid. Tapi kenapa solat satu rakaat, takkan solat witir,” kata Ustaz Shamsul Firdaus.

Bekas Imam Masjid Bukit Damansara itu adalah ustaz yang menyerahkan buku qazaf kepada Datuk T dan menasihati mereka supaya membatalkan rancangan sumpah laknat itu.

Pada upacara itu, pelbagai kejadian ‘aneh’ berlaku sepanjang proses Datuk Eskay Abdullah membuat sumpah laknat antaranya Eskay memegang al-Quran terbalik dan lafaz kalimah syahadah kedengaran tidak tepat, malah beliau turut memakai baju kali peluru.

bagi aku bukan kejadian aneh tapi Allah nak tunjuk kat seme orang, apa jenis orang yang nak buat kesaksian nak kata fitnah yang dibuat benar dan seme orang kene percaya sebab dia berani pegang quran, solat, dah shahadah depan tok imam. sanggup dilaknat. maka yakinlah apa yang aku dedahkan adalah xde yang lagi benar melainkan yang benar belaka.

No comments:

Post a Comment