Thursday, January 29, 2009

jalan2


nak citer kit pasai p jalan2 time CNY 2...aku ni mengikut jele c driver n his fam..p mana ??

jalan2 kat taman tasik, national monument pon masuk seingat aku time kecik2 jer p cni, 2 pon lawatan sekolah..

dgn panas terik ktorang layann jalan gak, namo lai nak jalan makan angin la katakan..

p trip yg paling bermakna kat b.long is planeterium coz ari 2 der gerhana so abah dier bawak le p masok tgk2 keadaan kat dalam yg memang pnoh sesak ngan makhluk2 yg tau jgak pasai hal ni..

dapat spek, tgk matahari...der le nampak kecik nyer..aku der snap pic p x clear sgt sbb panas gler time 2....

kat bwah ni gambar spek ajer..



pas 2 jalan2 lai lpas p taman, abg ipar ku berenti jap kat tpi gate taman burung, nk tgk cik nyett jap...nina xcited bkk mater luas2 dgn control bunyik...hahakk...

p yg teruja tgk yg kecik comell, time snap dorang dok kecoh menjerit so x leh nak zoom in n still sgt...c acik takut nak bkk tingkap takut c nyet 2 lompat masok kete..huhukk


1 gambar clear 1 lai emphh...layan la korang tgk gamba nyet ni, hak hak..gaknyer kat blog aku jer der minatang nih...pe lak ni pon makhlok ALLAH gak..syukur leh tgk...der bersepah kat tpi jalan klu jadik foreigner, kene p zoo baru bleh tgk spesis nie..

ktorang balik lpas layan tgk race kete kecik kat taman tasik titiwangsa...hemphh ni ler jalan2 bapak bawak anak2 dier....mak nyer pon enjoy, c mak sedara ni pon suker jalan2 melihat alam...lai 1 kesyukuran aku...
aku dok dalam kampus p tep2 weken leh blik lepak kat umah kakakku yg jauhnyer secoet 2..

plak 2 dorang ni jenih suker makan2 angin...huhu best tul idop ALLAH bg kat aku..time kasih ya ALLAH..

2 comments:

  1. bestnya p planetarium tuk tgk gerhana...bilo la aku nak p. so, wat semaye hajat gerhana matahari ngan abe anep ko ari tu?

    ReplyDelete
  2. x r..wat sendirik2 jerk..p memang best r ari 2 sambil2 kuar peloh..n melihat alam ciptaan Allah

    ReplyDelete