Friday, January 9, 2009

Rezeki ari jumaat - dapat watch fr unknown person

arini,jumaat bersamaan 12 muharram 1430. memang xder mood ptg ni,ngantok pon ade,p ku hayunkan jgak jari jemari ni utk ucap tanda syukur kat ALLAH n 10q kat org yg bg aku jam tgn..citernyer camni..let me story fr the beginning..

aku balik dari klas, trase lapar teramat coz jak dari kul8 til 12, x isik perut pun lai. tgh jalan2 meneroka mn port yg best arini,terlihat kawanku sarah jln sorang2,aku pon tanpa pk panjang p ler menyapa dier..

tanpa raser disapa,dier mengoffer aku u join dier lunch skali..aku meng'orait'kan jer,lai pon aku sorang jer time 2

then torang mengedate bersama sorang lai kawan dier,upanyer die dah berjanji temu ngan kawan dier 2 yg jgak kukenali time kat matric lu..

sembang2,gelak2 tatkala kenyang,torang pon turun dgn janji aku nak bg adiah kat c zimah yg b'day nyer 2 ari lps..p xkan nk wish jer,aku pantang klu b'day org x bg pape..so aku pon bwk dorang meninjau pape yg blh dibli kat gerai2 gift ...time 2 seme booth dah tutup sempena semayang jumaat..

aku dah iltizam di hati nak bg adiah kat 2 org ni,lai pon niat nk bersedekah pd ari jumaat yg mulia ni..
tp niat kami (c zimah pon nk bagi adiah kat aku coz b'day aku 2 mgu lps jerk) terlebih dulu dibaca ALLAH,ktorang plk dapat adiah dari org yg x dikenali bernama azif or nama glamernyer apai (setelah menengok dier nye name card)

bro 2 pon niat nak tlg mak cik kat booth 2,kre dier knal baik r mak cik 2,p ktorang yg berada di lokasi berkenaan murah rezki,dapat ler torang bli jam sorang satu..hehe..nak bg kawan adiah org plak bg kiter adiah..
sambil tergelak,kami bersyukur n time kaseh manyak2 kat bro ensem 2..

p aku dah janji nk bagi c zimah 2 present so aku g tmpat len carik cekelat 'kinder bueno' taruk dalam plastik beg comell warna purple bg kat dier,n 4 sarah terimalah choc cadbury dari aku yg x seberapa ni..

ktorang disperse n salam2..c u all next time..papai..haha kt bwh ni ak attach pic hand watch yg aku dapat arini..

1 comment:

  1. Salam..

    ooo kak muni dapat jam.... x gitau pun comenye...

    Betul la kan.. kita niat nak sadaqah pada orang, Allah dulu yang hadiahkan pada kita. baiknya Allah.... (^^,)

    ReplyDelete