Monday, February 23, 2009

haku hangin!! hemoh hemoh ..~


assalamualaikum

tajuk arini..atau berita harini hangin haku hemoh hemoh ...( baca dgn mengeluarkan angin melalui mulut kalau bleh ikut telinga pon xper asalkan kedengaran seperti 'H' ) apa i2 hemoh hemoh?? .. sejenis organisma ke ?? atau perkataan yg sering dituturkan oleh muda mudi ? tidak tidak ..

pada sesaper sajer penggemar katon jepon yg bernama shinbey .. oh tidak itu salah satu karakter dalam citer 2.. cartoon series 'Ninja Boy' mungkin ramai di luar sana yg tergila2kan shinbey termasuk la aku..dia sangat comel mengikut amatan ku..

ini bukan isu shinbey tapi hemoh2 ... hemoh2 adalah kucin yg dipelihara oleh sifu atau tuan guru atau guru besar sekolah ninja..rupanya agak menakutkan, i2 hanya disebabkan wataknya tua...jadik lukisan katon haruslah kerepot sedikit...berbalik kiter pada isu kucin ..kucin 2 terkenal dgn gelaran hemoh2 kerana perkataan yg sering terpacul dari mulutnya 'hemoh2' .... dgn sebutan agak seperti org tua kerana ia dipelihara oleh org tua...

aku bukanlah nak bercerita mengenai kucin i2 sebaliknya mengenai isu semasa...bukan isu hemoh2 maupon isu politik akan tetapi isu beli barang, tapi x memuaskan ati atau dalam bahasa inggerisnya dipanggil 'alah membeli menang memakai' (woit bahasa inggeris ker tuh??!! betul ker peribahasa tuh?? ... mu paka peribahasa gapo nihh?? ..)

eh macam dgr org marah tadikk..dari mana yer suara itew... mungkin igauan aku sajer ..

iyer mengupas mengenai isu semasa tersebut merangkap isu yg aku alami dan semestinya bukan aku sorang sudah tentu ramai org2 di luar sana mengalami nasib yg sama seperti yg aku alami...(baca senapas dgn kadar segera) hahakkk sempot x... kui kui

yg alahnyer aku beli barang ..pe maknanya alah?..beralah dgn promoter kot.. iyer aku beralah dgn si promoter tersebut maka dia untung wang aku bukan sikit tapi banyak dari segi jumlah wang itu..kira2 boleh sara hidup aku untuk seminggu atau dkat2 2 minggu..

menang memakai...aku rasa apa yg aku beli x boleh pakai ..langsung x bleh pakai ... ishhh aku bingung bertambah runsing kerana aku guna duit dgn jumlah yg banyak membeli servis mereka...tetapi ia hanyalah servis yg bleh dipakai untuk melayari jalur lebar di tahap yg sungguh lembab, lambat ...kalu bleh diukur atau dihitung kelembapannyer mau saja aku lakukan sebagai RnD produk tersebut..

aku x puas ati ... aku suarakan pada promoter yg menjual servis ni, dia suruh plak call office ..aku segera call ofis untuk mengadu tetapi apa yg aku dapat ..habis duit kredit tipon aku plak..hish dorang nih nak mentekedarah duit gaknyer... geramm

aku makin hangin.. dan sampai sekarang aku masih menggunakan servis mereka kerana aku diugut mereka,kata mereka aku tidak boleh menukar ganti produk dalam masa 12 bulan selepas tarikh pembelian ...

apa kejadah semua itew ... aku sebagai pengguna terasa sangat teraniaya ..

selepas diberitahu akan hakikat aku akur aku bukanlah sesiapa untuk menilai servis mereka ...

hemoh2 !! maka terpacullah perkataan itew dari mulut aku kerana aku x biasa menyumpah seranah org dgn menggunakan perkataan keji-kejian ..

selepas aku melafazkan perkataan tersebut aku jadi sorang penyabar yg smpi skrang bersabar dgn ke'slow'an jalur lebar atau dalam bahasa inggerisnyer 'broadband'...aku tanya kawan sebilik aku betol ker broadband namanya..kerna aku takut dia marah aku seperti suara2 yg kedengaran tadi ...

post ni adalah adaptasi dari cerita dan kebenaran ... hasil nukilan pengguna yg bernasib malang iaitu pak cik semut yg juga menyuarakan rasa x puas ati nya pada streamyx ...kepada pak cik semut bersabarlah atas dugaan yg menimpa ..

moral of the story : buatlah jalur lebar kamu sendiri ..

aku rajin menaip panjang2 n buat karangan atas hembusan kata2 semangat dari tenok..malam ini dan semalam kejadian berulang di mana aku terpaksa menunggu dalam kadar yg sangat lama untuk signal dan output yg elok lagi sempurna

kat bawah nie gambar nintama dari sekolah ninja dan yg paling comel budak berhingus yg berkening lebat itew...dia ada 2 sahabat baik 1 rantaro sorang yg jatuh cinta dgn duit .. kirimaro aku lupa wataknya tapi dia pakai spek.. mereka hebat .. yg perempuan buruk itew ialah pengetua mereka yg suka menyamar jadi perempuan...
hemoh2 xder di cni ..



1 comment:

  1. seme cakap xleh komen kat cni ..naper yer der penunggu gaknyer.. shoh 2x (dgn nada menghalau seperti menghalau anak2 ayam yg tgh nakal mengusik)

    ReplyDelete