Wednesday, February 11, 2009

KEMATIAN 2 !

salam...

skali lagi dikejutkan ngan berita kematian...aku xtau paper pagi ni...1st dapat msg kakak aku...dalam aku tgh kalut ngan nk siapkan asemen time pagi tadi...so trus update pasal berita 2...

jam 9 pagi tadi,cam bese ari rabu p klas..lpas letih berjalan, time sampi kat klas Dr iskandar gtau..

" saya akan abihkan klas cam biasa kul11...p sesaper yg nak kuar awal pegi menziarah, saya benarkan dalam 5 org..."

aku heran, pe plak..tanyer nana yg kat sebelah aku, MASYAALLAH...aku org terlambat dapat info...p x kesah la..paper pon aku mmg terkejut gler...nana sebut abang azrim, aku xcaye..aku tanyer abg dier ker?? nana kater...la, kmuni x tau erk...la dia la...

mende yg x penah kiter jangka..pasal mati i2 la dia...kita xleh nak duga..org yg akan mati 2 pon,wpon dia rasa,tp dia xreti nak xplain...sama cam kiter satu ari nant...yg ntah biler tapi pasti...

2 berita kematian aku dapat arini....b4 start klas Dr.Iskandar mula ngan ALFATIHAH...kalam suci sedekah u arwah abg azrim yg terkenal dgn genuis in measurement n technical details dalam bidang QS nih...ktorang salute dier, kadang C&P jerk dari dia kalu tang asemen susah2...kenangan terakhir time present ...aku n grup pd ari yg samer present...sir byk tanyer soklan tuk grup dier, mayb coz tau dier xpert in all those things...

al-asbab kematian dier...involved in an accident around greenwood area which we knew that place is very busy wit traffic in a state of uncontrollable. he ride a motor n was killed after got crashed wit a lorry...i dont know the real story, but that's the thing they told me...

aku n kengkawan p ziarah arwah dalam kul12 lbh...

mulanya x berhajat coz xder kete, then anis mai tanyer aku n sa'd, time 2 ktorang ngah makan kat cafe kaed...aku plak arini x sabar2 nk makan,bese leh tahan, tapau wat blk mkn kat bilik p arini dah memg x tahan coz dari semlm x mkn paper...

so lpas makan, ktorang p tumpang anis p taman melawati...rumah arwah...

time masok kengkawan lelaki seme kat luar..ktorang trus masuk ke dalam...

lpas 3 org kuar, aku, jue n nana masuk p baca yasin kat dalam...lpas sedekah fatihah, yasin, 3 Qul n sedikit doa...kami kuar p salam ngan ahli kuarga arwah...

arwah meninggalkan isteri n 2 org anak kecil...yg aku paling x tahan sebak time peluk n salam ngan isteri dier...aku bisik...akak, sabar na....dia ucap trima kasih..dgn suara sebak...

sekejap cuma, ALLAH bg pinjamkan dia suami..skang ALLAH dah tarik dlm masa yg singkat...moga ketabahan n sabar n cekal bersama kakak tu..aku x kenal p cam leh raser...lpas salam ngan mak arwah aku kuar..kawan2 aku lak masukk...

usai semua, aku masuk tgk arwah...moga beliau ditempatkan dgn para solihin n mendapat syurga ALLAH...AMinnn..

kami berangkat pulang sebelum semayang jenazah yg ketika i2 jam 1.30 ptg...hampir waktu Zohor...n sahabat2 yg lain ada yg masih menunggu sehingga selesai pengebumian..terutama kawan2 laki...

2 comments:

  1. sedihnya dengar...kita smua akan ke sana...cuma kita je x tau bila...

    ReplyDelete
  2. hakikat kejadian ...stiap jiwa2 pasti akan merasai mati

    ReplyDelete