Monday, October 5, 2009

permanent Job - Position QS - job Grade Executive

episod ke-2 pertukaran keje.

aku amik cuti, gtau sep2 bos yg aku nk p interview, dgn bantuan Allah abg ipar aku, pon xmo p keje selepas dihasut istrinyer yg memang x bekeje ari 2. dia anto aku pagi suboh. aku yg mengantuk tido jerk lam kete. tau2 dh nk dkat sampai, kakak aku bagi lipstik n bedak yg maner ketika itu aku memang x ready paper, bawak diri jerk.

pkai baju kurung cam bese la. sesat la jgak carik opis cina neh, sampai trus nek. abg ipar aku n kakak aku yg malas nk tunggu lam kete pon naik. slpas isik borang, masok sorang cina yg bernama sam. interview barang sedikit, dia kata confirm dapat. lpas nego gaji, aku kuar dgn sengih manjang sampai ke telinga.

die kater mo reconfirm ptg neh, tgu jela. starting Rm1500 probation 3 bulan, nama company MarlJaya, lokasi menjalara, kepong. post executive QS (konon jela, amik nama). huhuuu

kuar dari sana, kami p KL . ( di episod akan datang aku akan bawakan kisah hepi aku lai di mana ari yg samer aku dpat koje aku boli laptop, versi ijau katak ) gumbira ati mokcik!!!

lam lowyat aku dapat call cina tadi, reconfirm that i got that post.

Syukur atas nikmatMU yg terbesar ni ya Allah. sembah sujud syukur atas kurniaanMu ini.

Allah mudahkan di mana abg ipar aku yg supposedly keje cuti, kakak aku pon cuti, Subhanallah kalu x maunyer aku kene carik tempat keje nek cab, coz tempat 2 memang xderk public transport.

bermula 8hb aku masuk keje baru, aku kuar dari opis lama pada 3hb, aku p bercuti ke penang 4hb selama 3 hari. suka ati la weiii.....

2 comments:

  1. smua tu rezki ngan rahmat Allah bg kat mung.mudahkan segala urusan mung...syukur byk2...

    ReplyDelete
  2. hehe...happy becoming convocation day..
    i got surprise 2 u...wait ya...
    sorry la if x seberapa...xleh bg bunga idup yg dok jual kat tmpt convo tuh...

    ReplyDelete