Friday, October 9, 2009

RAyer 2009 !

"neh gambo curik dari angah"

SElamat Ari Raya. akoo mo citer ckit jerk pasal rayer kali neh. x penah2 lam idop aku dapat tket last balek raya. taun neh merasa la nek bas 14 jam. nek sengal otot, lutut dan segala urat saraf sendi2 dan yg seangkatan dgnnya. Alhamdulillah kul1 pagi aku sampai KB. lam perjalanan, 3 x berenti, dgn jam, ujan, dan berbuka.

sempat solat n berbuka ngan nasik kat gua musang. time tuh dah la aku x sahur.pagi raya, umah aku mek tempah kuzi n roti jala. along plak masak cam bese la, umah dier sejengkal je dari umah aku. . kalo korang leh intai tgk tula makanan rayer dorang masak. pagi raya, semayang kat Kubang Kerian, raser tol la nikmat meriah beraya kat Kelantan alsebab masjid bosa neh penuh ngan makhluk Allah, de org arab, pakistan mari, omputih masok islam pon de. pas2 torang tour jalan raya. p ziarah kubur cam bese.

raya ke-4 konvoi 5 buah kete ke Terengganu sempena kenduri kawen tiQah merangkap sepupu abg ipar aku, classmate aku time blajo. dah kawen pon ko tiQah, tetiba sedeh lak mokcik.

No comments:

Post a Comment