Saturday, August 20, 2011

puasa 2011

arini dah pun masuk 10 malam terakhir, masjid mula lengang. tapi sof malam semalam ramai mungkin sebab weekend so orang pikir esok leh rehat pe salahnya malam ni lebihkan rakaat tapi aku cam malam2 lain xde lebih atau kurang. tetiba terklik satu blog yang letak katon cumil ni. santek ak attach kat sini tapi upside down. arap sangat leh bertemu malam rahmat tu. doa untuk aku dan semua umat Muhammad.

during this ramadan, it came with remarkable moment when i went home last week, amik cuti isnin, drove home at 9 pm and reached home at 3 am. kugagahi mata dan semangat nak balik rumah. memang lepas berbuka kat raub mata x tahan, aku drive jugak kete kecik aku tuh meredah gelap malam dan sejuk embun pagi.

sempat kemas rumah, meghong, kilah kain (bak kata k.ina). 2 hari penuh makna berbuka ngan family, tambah terawih kat stadium. ya Allah izinkan aku sempat dengan malam lailatulQadrMu.

dengar lagu Law Kana Bainana. teringat tyme sahur gather ramai2 kul5.30 depan tibi tengok citer ni.

puasa ni ak sangat saving sebab iftar ari2 kat masjid negeri, ni namanya rezki Allah.

aku yang x penah2 abis tilawah 1 quran, harini da abis 21 juzuk, remain tuk ari2 akhir insyaAllah sempat abis 30. kenapa selama 27 tahun aku menumpang di bumi Allah ni x penah cukup masa abis 30 juz atas kiraan aku yang hina x sempat wpon dulu masa sangat banyak nak banding sekarang tambah waktu keje lagi. satu sebab Allah izin satu lagi sebab tiap kali balik keje kul5 aku terus g masjid dari jam lepas solat asar masa aku banyak sebelum tunggu berbuka aku tadarrus dan aim dari satu surah ke surah. Allahummasolli'ala sayyidina muhammad.

sekian.












1 comment: