Tuesday, September 12, 2017

TUKAR WINDSCREEN @ CERMIN KERETA

Disebabkan aku dah janji nak sambung cerita pasal tukar cermin. Maka, jom la kita sambung .....

Aku at first survey jugak la melalui pembacaan berapa rate yang biasa kene. Tapi kebanyakan tahun 2013, 2014.. dah bertahun lama. It means rate mesti la berubah dah makin tgi. Xdenya dunia sekarang makin rendah, even selipar jepun pon naik harga, inikan pulak cermin kete.

Malas tgu lama, aku tros tanya soalan kat fb. Taip je search windscreen. Banyak yang keluar kat area terdekat. Google jugak kalau2 ada yang bercerita pasal bengkel yang cepat siap. "Masa" tu yang penting sekarang, aku xmo tgu sampai berejam.

Dan memang hasil pencarian alhamdulillah teros jumpa satu kedai malay satu lagi chinese. Respon yang 2 kedai ni memang laju. Mantop fast responsenya. Tanya rate. yang malay ni aku percaya sebab ada yang komen kat fb bagos, cepat. Kedai kat Shah alam, kalau perasan ada tulis perkataan Bismillah kat kedai. Sangat la islamik. Rate yang die letak untuk double layer RM450 siap pasang. Ade ke orang buat single layer? Aku tanya berapa lama takes time, die jawab dalam sejam.

Aku tanya yang chinese, Nama kedai Yap Cermin auto windscreen. Yang paling best lokasi dekat sri kembangan, tempat aku familiar dan selalu lalu situ g aeon tmn equine. Kira dekat sangat berbanding Shah Alam nun. Rate yang die letak murah gler, sbab aku survey baca kat mana2 thread sebot harga tu kira mustahil nak dapat zaman sekarang. Kira rezki aku sebab die kata this is the last piece, sempena promosi raya. Time aku tanya ni dah berminggu lepas raya. Dapat harga RM340 siap pasang dalam sejam. Original 3 years warranty.

Dia siap buat Market Urgency kat situ, cepat ni last piece katanya, last unit left another one sold. Siap soh bayar deposit utk booking. Aku xnak dan xpercaya. Aku ni susah nak percaya. Aku tanya bukak kul berapa. katanya kul10 am. Aku juz reply, i hope can go tomorrow morning. Diorg reply no problem. xtakut pon habis ada orang beli kalau betul apa die kata sebab masa dok menanya ni jam dah dekat diorg tutup kedai so aku juz tawakal jela. Aku aim esok before dorang bukak kedai, aku mesti ada depan kedai die dah.

Awal pagi aku dah sampai, syukur sebab dekat. Igtkan jem terok sb situ construction x abes2. Kul9 lbh aku dah ada depan kedai, nampak diorg dok angkat naik roller shutter. Aku suka berpagi2. Aku suka cara dorang mesra layan customer. Highly recommended la kedai ni. So sape2 kat luar sana rasa2 abis dah survey rege, dan nak servis puas ati, silalah ke kedai ni. Cari je kat fb nama kedai ni.



Aku duduk la menunggu sambil minum kopi yang aku beli tadi dan sambil mata, watching how they do the thing. First they pull out the rubber around the windscreen, and the windscreen itself. Then they put the glue which is so stink. Next they use the tools looks like a suction thingy put on the new piece and bring the glass and position it on the place. And its done!

                                                              Gambar sekadar hiasan!!!!


Uncle tu siap cabut elok2 semua sticker yang ada, dan aku cakap hati2 sticker roadtax aku yang dah mereput tu jgn buang wpon tarikh dah xpired haha. No worries katanya. Then die susun elok2 sticker tu, put back into the place like it is before.

Then die bagi warranty which is juz a card. Seriously it doesnt even take much of my time, sangat cepat pasang rupanya mende alah ni, x sampai stgh jam. Keluar, aku g servis aircond depan kedai tadi. Settle 2 mende harini, n im happy because it's so fast.

Thumbs up to that smiley uncle. sangat ramah dan murah senyuman. Pagi2 dah bagi positive vibes to his customer. Bijak2!! Orang bijak adalah orang yang positif dan boleh beri aura positif tu kat orang lain. Dan disebabkan die bijak la jugak aku share pasal kedai dia. The best marketing is smile. ^ _ ^


6 comments:

  1. Wind Autoglass Supplies menyediakan perkhidmatan tukar, baiki, tuntutan cermin kereta, semua insurans cermin kereta diterima. Kerja cantik.

    untuk maklumat mengenai cermin kereta boleh melayari

    blog http://www.cerminkereta.my
    website http://www.autoglass.com.my.
    facebook https://www.facebook.com/cerminkereta.my

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete