Friday, February 27, 2009

to IQmaL

assalamualaikum adik iqmal Photobucket

waduh dah baper minggu dier request nak soh ngajo..aku bukannya pandai sgt..p seingat aku, time aku upload template aku ni pon,aku godeng2 sendirik,makan masa le jgok..jadik sbb aku tau iqmal ni pon alami nasib yg samer semacam yg aku alami dolu terpanggil la aku nak gtaw kat die kit caner nak pasang template baru...

dah x yah cakap byk..mula2 ko p download la template yg berkenan d ati..kat pyzam iyer...

ha dah download, ni la masenya kiter upload plak...

1) lepas download besenya kuar zip folder cam kat bawah nih


2) pas2 ko tekan la open maka akan kuar mende alah ni plak ...



ok, now carik folder yg der nama XML kat blakang dier... pas2 tkan folder 2 n right click, tekan extract to the specified folder...(cam akak tunjuk kek atas 2 !)

then, lepas tkan dia akan tanyer kat ner nak simpan? ko tkan la simpan kat desktop..senang kit ...(ingat 2 !!)

nanti folder yg besar tadi akan jadik kecik namanya XML document ... (cth cam dalam gamba nih)


Photobucket

3) step yg ker baper dah nih ... pas2 ko masok plak edit HTML, tkan download full template lu (yg tulisan biru 2) ...supaya yg lamer x ilang...

dah download ...tkan browse carik la XML folder yg telah di'save' tadi...then tkan upload ..pas 2 jgn lupa tkan save template ... iyer...

Photobucket


hihikk satu2 akak ajor,kalu ko der problem gak pasni, tanya lah pada yg pakar...akak ni xder ke'expert'an dalam bidang nih..len la ko soh akak mengira..huhu...

dah sudah bengkel template kiter..ye anak2..silalah balik..mak bapak korang dah lamer dah nunggu tuh asenya...

No comments:

Post a Comment